fredag 8. desember 2017

Solvorn

Nok en sidevei. Kommer man fra Sogndal og skal besøke Norges eldste stavkirke på Urnes er dette stedet å dra siden det går ferge over fjorden herfra. Alternativet er å kjøre rundt fjorden via Skjolden, vel 70 km. Da er fergen et bra alternativ. Det er den nærmeste, og minste, av fergene på bildet, som krysser fjorden, MF Urnes.

Nå kan man absolutt besøke Solvorn uten å dra videre med fergen, for det er et sjarmerende sted.













Jeg parkerte ved kirken siden jeg skulle innom kirkegården på min jakt etter spesielle gravminner.














Turen nedover fra kirken tok meg 10 min.















På veien nedover kom jeg over flere av disse.
Skulle kanskje stått slike på flere steder i landet?



























 


Siden jeg var der utenom turistsesongen var det ingen trafikk og ingen støy.

Hotellet var etter det jeg forsto stengt for sesongen.

























Badetemperaturen var heller ikke noe å skryte av, men det var ryddig og pent på stranden så skiltet har nok sin virkning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar