torsdag 28. september 2017

Bobilene

blir bare større og mer luksuriøse. Vi har det jeg vil kalle en rimelig nøktern bil som begynner å bli noen år. Sommeren 2015 hørte jeg om personer som kjøpte my bobil årlig.
Nå vil nok bli færre av de store bilene om noen år når de som kun har 3,5 tonn maksvekt oppført i førerkortet kjøper bobil.

Norskregistrert villa på hjul, funnet på Saltfjellet i 2014.
Og det var ikke den eneste i den størrelsen.
Vi har observert svært få i den størrelsen blant de tysk-registrerte og fra andre land.









Jeg har samlet noen andre varianter her. En gammel bil gjør også god nytte.


VW fra før 1967. Jeg spurte ikke om årsmodell, men den er importert til England fra Texas.

Vi møtte dem på Bakka i Nærøyfjorden medio oktober 2015. Ungt par rundt 30 fra UK og US.



Mercedes Benz L400 fra 1967, ombygget fra bankbuss. Gått over 200 000.
Eies av skomakeren ved Aurland skofabrikk. Går fint på gammel frityrolje fortalte han.




 







Tyskregistrert. Ukjent merke og årgang, oppdaget i Bergen sommeren 2015.











Skulle gjerne hatt den bakkeklaringen på min bil.



Traktor.
I alle fall det nærmeste man kommer traktor når det gjelder bobil.
4-hjulsdrift, differensialsperre, krabbegir så her skulle en ikke bli stående uansett hvor dårlig de norske veiene måtte være. Observert på Valle i Setesdalen i 2016.









Noen har av/på bobil med boligdel som man setter på for anledningen.
De er nok like fornøyd med sin løsning som vi i større doninger.










 




Litt farge og dekor skader ikke.









De godt voksne som eier denne valgte den for den fyller behovet for dagligbil og feriebil i et.












Denne er spesiell. Canadiske skilter. Observert i Fusa i Hordaland 19.8.17.
Sider som kjøres ut slik at man får mer gulvplass. Har vært borti en slik løsning tidligere, da som transportabelt utstillingslokale.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar