onsdag 4. januar 2017

Skjervsfossen

ligger ved den gamle veien mellom Voss og Granvin. Jeg har vært innom der før det oppgraderte anlegget var ferdig, så nå i siste halvpart av oktober var jeg tilbake. Reisefølget ville dessverre ikke være med siden det var ganske kaldt.


Godt med skilter. Her vises kartet over de nylagede stiene i området.

















Her er litt av steintrappene som sherpaene fra Nepal har laget. På bildet under vises enden av stien ved veien inn til selve fossen.


Minst 310 trinn, jeg kom ut av tellingen på veien opp for selv om jeg er i akseptabel form for min alder så var dette ett tøft tak.


































Siden trappene er ganske svettefremkallene opp burde man kanskje avsluttet turen nede? Ved dusjen?






























Toalettanlegg finner mange steder langs veien, men hvor kan du sitte og se ned på elven gjennom vindu i gulvet?
Jeg måtte bare ha det med.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar